Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Tag: odzywianie

Zaburzenia odżywiania

Zaburzenia odżywiania Długoletnie, złe podejście do jedzenia prowadzi do zaburzeń odżywiania. Wiele kobiet ma bardzo niezdrowe podejście do jedzenia. Czasy pięknych ciał, które otaczają nas z każdej strony, czy to w telewizji, czy na billboardach sprawiają, że większość kobiet chce mieć piękne i szczupłe ciało jak z obrazka. Natłok diet, które możemy stosować, oferty z klubów fitness czy presja społeczeństwa powoduje, że wiele kobiet nie umie poradzić sobie z nadwagą i stosując złe podejście odchudzania, popada w zaburzenia odżywiania. Najczęściej spotykane, zwłaszcza u młodych kobiet zaburzenia to anoreksja i bulimia. Dwie choroby, które stały się znakiem naszych czasów. Niestety w dzisiejszym świecie zaburzenia odżywiania są bardzo częstym problemem, który spotyka coraz więcej młodych ludzi- szczególnie kobiet. Młode dziewczyny z problemami radzą sobie zajadając się- popadają w otyłość, lub po prostu nie jedzą przez co powodują u siebie anoreksję. Problemy z odżywianiem mają różne podłoża, najczęściej są to podłoża psychiczne. Kobiety ogarnięte manią pięknego ciała są w stanie doprowadzić je do całkowitego wycieńczenia. W niektórych przypadkach, zwłaszcza przy anoreksji chora osoba może wymagać hospitalizacji. Dlatego ważne jest, aby zawsze przestrzegać wymogów, jakie stawia nasz organizm, doprowadzanie go na skraj wyczerpania nigdy nie przyniesie skutku.

Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie Każdy pragnie być zdrowy, dlatego już dziś poznaj zasady zdrowego odżywiania. Zdrowe odżywianie wcale nie musi być nudne i niesmaczne. W jego skład wchodzą przede wszystkim owoce i warzywa. Każdy z nas lubi owoce, ważne by stały się one częścią jadłospisu każdego dnia. Warto zabrać do szkoły lub do pracy jabłko czy banana, którego możemy zjeść podczas krótkiej przerwy. W ten sposób dostarczymy organizmowi witaminy i minerału, oraz wzmocnimy się, jeżeli np. nie możemy zjeść przez dłuższy czas solidnego posiłku. Do obiadu koniecznie spożywamy sałatkę. Zdrowe odżywianie to także spożywanie sporej ilości ryb. Jest to wyjątkowo mało kaloryczne mięso, a w dodatku zdrowe i dostarczające niezbędnych minerałów. Ważne by nasze posiłki były urozmaicone, nie należy wprowadzać monotonii do kuchni. Posiłki warto przygotowywać samemu, z jak najmniej przetworzonych produktów. Organizmowi należy zapewnić także produkty razowe. Zamiast kajzerek wybierajmy grahamki. Zdrowe odżywianie to także zapewnienie odpowiedniej ilości płynów, warto pić także soki owocowe – najlepiej te ze świeżo wyciśniętych owoców. Zdrowe odżywianie obecnie jest niezwykle modne, dlatego też jest naprawdę ogromna ilość przepisów na zdrowe potrawy, które z pewnością zachwyca nie jednego konesera dobrego jedzenia.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety.