Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Tag: czynnik

Ubiór i jego czystość

Ubiór i jego czystość Ubiór, kolejny ważny czynnik warunkujący to czy jesteśmy zdrowi czy też nie. Ważne jest to, aby człowiek w swoim ubraniu czuł się dobrze. Ubiór nie powinien krępować ruchów, ani powodować pocenia się. Nasz ubiór powinien być dostosowany do pory roku a także do pogody która panuje w danym momencie na dworze. Tak więc gdy jest gorąco nie powinniśmy ubierać się zbyt grubo, aby się nie pocić. Tak samo zimą. Tak racja, ciepło, ale nie tak, aby ciało nie mogło oddychać i każdy nas już nawet najmniejszy wysiłek powodował nadmierne pocenie się. Oprócz tego, nasze ubranie powinno być wykonane z odpowiedniego materiału. Do wyboru mamy dzisiaj wiele włókien naturalnych, oraz syntetycznych, które wymagają innych sposobów i środków do pielęgnacji. Ponieważ utrzymanie naszego ubrania w czystości to podstawowy warunek higieny wymagający systematycznego prania i prasowania, trzeba w tym względzie przestrzegać zalecanych przez producenta procedur, aby przez nieuwagę nie zniszczyć garderoby. Wydawać by się mogło, że ubiór nie ma wpływu na nasze zdrowie, a tutaj się okazuje, że jest to niezwykle mylne stwierdzenie. Otóż zbyt obcisłe ubrania, mogą powodować otarcia i tym podobne. Ale również brudne ubrania są niebezpieczne, gdyż na nich rozwijają się bakterie.

Spać, tak bardzo mi się chce spać

Spać, tak bardzo mi się chce spać Najważniejszym chyba czynnikiem, aby być zdrowym, jest sen. Dziwicie się dlaczego ? To sobie pomyślcie jak się czujecie bo nie przespanej nocce i czy akurat wtedy, gdy wychodzicie na cały dzień na dwór nie czujecie się gorzej ? A widzicie, jednak dobrze mówię. Dla tych, co dalej nie chcą wierzyć, że sen jest potrzebny do utrzymania zdrowia powiem tak, a raczej powtórzę słowa, które zapamiętałem z lekcji biologi. Z tego co mi wiadomo sen to czas odpoczynku i regeneracji całego organizmu. Potrzebuje go również układ odpornościowy a także nas umysł, aby uporządkować wszystkie informacje, które dało nam przyswoić danego dnia – zaleca się kłaść wcześniej spać gdy ktoś się uczy i następnego dnia ma sprawdzian lub jakiś ważny egzamin. Nie chodzi tutaj także o to, żeby kłaść się spać już o 19. Wystarczy dobra organizacja dnia. Do tego, jeśli macie dzieci, warto żebyście wiedzieli, że jest przyjęte to, że od 22, organizm dziecka pracuje podczas snu nad powiększaniem masy kości – jednym słowy gdy dziecko śpi, organizm najintensywniej rośnie. Senność niestety jest objawem wielu niebezpiecznych chorób dlatego, jeżeli zaobserwujesz u siebie nadmierne zmęczenie natychmiast udaj się na badania.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety.