Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Kalorie

Kalorie Nauczenie się liczenia kalorii przynosi bardzo dobre rezultaty. Wszyscy używamy nazwy ‘kalorie’, a nie wielu z nas wie czy one są. Kalorie są jednostką ciepła, które określane są jako ilość ciepła potrzebnego do wytworzenia energii potrzebnej do podgrzania. W dziedzinie dietetyki nawa ta odbiega jednak od definicji jednostki kalorii jako jednostki fizycznej. Wartości odżywcze jedzenia podawane są w tysiącach kalorii, czyli w kilokaloriach. Bardzo dobrym sposobem na to, aby rozsądnie przeprowadzać dietę jest nauczenie się podstawowych wartości kalorycznych spożywanych posiłków i poszczególnych produktów. Da nam to obraz ilości zjadanych przez nas kalorii i pomoże w ułożeniu odpowiedniej diety, zgodnej naszymi potrzebami, a więc również możliwościami spalenia kalorii. Zdania są jednak podzielone. Niektórzy eksperci uważają, że liczenie kalorii nie jest skuteczne, że człowiek nie powinien skupiać się na liczbach, ale na przykład odchudzać się w oparciu o indeksy glikemiczne potraw i jeść takie produkty, aby zmiany poziomu glukozy we krwi były łagodne. Wiele kobiet podczas odchudzania postanawia liczyć kalorie, jednak w tej walce o piękną sylwetkę pamiętajmy zawsze, że musimy dziennie zjadać minimum 1000 kalorii aby nasz organizm dobrze funkcjonował.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety. pokonaj-bariery.pl