Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Indeks glikemiczny

Indeks glikemiczny Oprzyj stosowaną dietę na zaleceniach dietetyków, zacznij sprawdzać indeks glikemiczny produktów, które spożywasz. Bardzo wiele różnych diet oparta jest na indeksie glikemicznym spożywanych produktów. Indeks glikemiczny to wskaźnik pokazujący jak zmienia się wskaźnik glukozy we krwi. Działanie diet opartych na tym wskaźniku wielokrotnie zostało potwierdzone przez dietetyków. Otóż spożywając produkt o wysokim wskaźniku już po niewielkim czasie od zjedzenia podnosi się stężenie glukozy we krwi. Wyprodukowany w ten sposób cukier magazynowany jest w komórkach, gdzie odkłada się w postaci tłuszczu. Przykładem produkty o wysokim wskaźniku glikemicznym jest cukier, a także ziemniaki i banany. Z kolei produkty o niskim wskaźniku glikemicznym są powoli trawione co sprawia że glukoza jest dostarczana organizmowi powoli i mniejszych ilościach, dzięki czemu ciało wykorzystuje je na bieżące potrzeby. Przykładem produktów o niskim indeksie są surowe warzywa, chude mięso, ryby. Diety oparte na tym wskaźniku są skuteczne, jednak na efekty ich działania trzeba dłużej poczekać, w związku z tym nie grozi nam efekt jojo po zakończeniu kuracji. Indeks glikemiczny jest niezwykle ważny dla glikemików oraz kobiet w ciąży, nie mniej jednak każdy z nas powinien czasami wykonać sobie to badanie.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety. zacma operacja katowice studioabc.pl