Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Dieta niskowęglowodanowa

Dieta niskowęglowodanowa Jak schludność nie ograniczając porcji jedzenia do minimum, czyli tajniki diety niskowęglowodanowej.Diety niskowęglowodanowe zostały spopularyzowane w latach siedemdziesiątych. Po latach zapomnienia wróciły do łask, głównie dzięki temu, że stosowane były przez gwiazdy kina i telewizji. Co najważniejsze przyjmuje się, że diety oparte na niwelacji ilości węglowodanów w spożywanym jedzeniu przynoszą bardzo dobre skutki, a przy tym są bezpieczne i chronią przed tzw. efektem jojo. Dieta niskowęglowodanowa polega na zastąpieniu węglowodanów, które codziennie jemy przez białka i tłuszcze. W związku z tym dieta ta jest bardzo tłusta. Dieta ta ma swoje zasadnicze plusy. Przede wszystkim jest dobra dla tych, którzy nie chcą ograniczać ilości jedzenia, a także dzięki zastosowaniu tej diety nie na się poczucia głodu, które towarzyszy przy zastosowaniu innych diet. Dieta ta opiera się na wyeliminowaniu z jadłospisu przed wszystkim pieczywa i ziemniaków. Za to spożywa się głównie boczek, sery, śmietanę i inne wysokobiałkowe i tłuste produkty. Co zadziwia skuteczność tego typu diet jest wyższa niż innych, dowiodły tego liczne badania przeprowadzane przez ekspertów żywieniowych. Każda dieta ma swoje plusy i minusy, które należy poznać przed jej zastosowaniem, tak jest również w tym przypadku. Ale pamiętaj, że zawsze dieta powinna być dobrana indywidualnie do organizmu.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety.