Wstęp

Nie każda dieta jest zdrowa. Kiedy mamy kilka kilogramów za dużo zazwyczaj decydujemy się na przejście na dietę. Ilości przeróżnych diet, jakimi jesteśmy ciągle zasypywani sprawiają, że trudno jest zdecydować się na taką, którą nie tylko da się wytrzymać, ale która będzie odpowiednia dla naszego zdrowia. Na rynku diet istnieje wiele diet określanych mianem ‘diety cud’. Autorzy często opisują takie diety a samych superlatywach, często nie wspominając o negatywnych skutkach dla naszego zdrowia.

Archive for Styczeń, 2014

Nadwaga

Nadwaga Ogromny problem nadwagi dotyka całego świata. Przyczyną nadwagi nie zawsze, choć w ogromnej mierze jest nieprawidłowe odżywianie. Jesteśmy zapracowani, zmęczeni codziennością, często nie mamy czasu na to, aby zastanowić się nad wartością jedzenia. Jemy szybko, nie zastanawiamy się nad tym czy pożywienie, które spożywamy jest dla nas odpowiednie, nie mamy czasu przygotować posiłków. Często zdarza się też tak, że jesteśmy genetycznie obciążenie skłonnością do tycia. Wszystkie te elementy sprawiają, że stajemy się powoli społeczeństwem otyłym, społeczeństwem, które mało się rusza i tyje. Dlatego kiedy zdamy sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie odżywianie, powinniśmy tą świadomość wprowadzić w życie, bo dużo łatwiej i szybciej jest przytyć, niż potem schudnąć. Z nadwagę wiąże się, bowiem wiele późniejszych komplikacji zdrowotnych, przy których problem z wejściem na schody wydaje się być zupełnie błahy. Ludzie z nadwagą dużo częściej zapadają na choroby serca, mają problemy z nadciśnieniem oraz układem kostno – szkieletowym. Nadwaga jest ogromnym problemem na skalę światową, ponieważ nasze społeczeństwo z roku na rok coraz bardziej tyje. Otyłość jest niebezpieczną chorobą dlatego należy zadbać o to aby nasze dzieci nie miały kiedyś z tym problemu.

Język

Język Język –narząd smaku. Język kojarzony jest z różnymi smakami. Ile to razy odczuwamy przyjemność kiedy smakujemy coś słodkiego na przykład czekoladę, cukierki, bądź inne przepyszne ciasta. Gdy na języku odczujemy kwaśny smak, nasza mina od razu się krzywi. Ten narząd na przykład u gadów, używany jest jako zmysł węchu. U innych ssaków natomiast, język często uchodzi za zmysł dotyku. Człowiek wyspecjalizował sobie język do mowy. Dzięki rozwinięciu tych części ciała, jako jedyny gatunek na świecie, możemy się porozumiewać przez pełne wyrazy i zdania. Za smak odpowiadają receptory smakowe, zwane kubkami smakowymi. Na poszczególnych częściach języka odczuwamy konkretne smaki. Na przykład słodki smak najlepiej odczuwalny będzie na samym koniuszku języka. Nierzadko dochodzi do zainfekowania tej części ciała ludzkiego. Zwykle zostaje on zarażony bakteriami, który atakuje całe gardło. Najlepiej wtedy sprawdzają się szałwiowe płukanki. Infekcja powinna minąć w przeciągu kliku dni, a czasem nawet w ciągu kilku godzin. Język daje nam chyba najprzyjemniejsze z doznań. Kupki smakowe na języku pozwalają nam na rozpoznawanie smaków, co przecież jest niezwykle przyjemnym doznaniem. Dlatego właśnie o język również warto jest dbać- utrzymując higienę.

Nogi

Nogi Nogi są jednym z największych atutów kobiety. Systematyczne dbanie o tą część ciała powoduje, że są piękne. Każda z nas chciałaby żeby były gładkie, jędrne i zgrabne. Aby tak było należy pamiętać o gimnastyce, masażach, dbać o ich higienę, nosić wygodne obuwie. Ruch jest bardzo ważny, przede wszystkim wtedy kiedy ma się pracę siedzącą lub stojącą. W takim przypadku powinno robić sobie krótkie przerwy na spacery. To pomoże uniknąć w przyszłości pajączków i żylaków. Dobrym sposobem na utrzymanie nóg w dobrej kondycji jest jazda na rowerze, basen czy biegi. Zbawienny dla nich jest zimny prysznic (nogi nie lubią ciepła). Masaż można wykonywać szorstką rękawicą. Należy pamiętać o ich odpowiednim nawilżeniu po każdej kąpieli. Zdarza się, że pod wieczór nogi są zmęczone i obolałe. W takim przypadku dobrze jest stosować kremu chłodzące. Można skorzystać z pomocy kosmetyczki, która pomoże pozbyć się ciężkości nóg, nawilży je i uelastyczni skórę. Zabieg może rozbić strukturę cellulitu, przyspieszyć spalanie tłuszczu, modelować sylwetkę. Po takich zabiegach nogi są lekkie, świeże i wygładzone. Pobudza mięśnie oraz mikro krążenie. Warto dbać o nogi, nie tylko ze względu na ich urodę ale także ze względu na zdrowie, by mogły nosić nas jak najdłużej.

Brzuch

Brzuch Brzuch jest częścią ciała bardzo elastyczną. Aby był płaski należy poświęcić mu wiele uwagi. Jędrność brzucha można stracić z wielu powodów np: ciąża, chudnięcie. Powstaje wtedy nadmiar skóry, który nie wygląda ładnie. Każdy chciałby latem na plaży móc pochwalić się swoim brzuchem. Niestety nie wystarczy zacząć dbać o niego dwa tygodnie przed wakacjami. Jego elastyczność jest tak duża, że powinno dbać się o niego cały czas. Obecnie jest wiele sposobów na przywrócenie jego jędrności: od kremów wyszczuplających po operację plastyczną. Producenci kremów zazwyczaj oprócz ich używania zalecają również ćwiczenia i stosowanie odpowiedniej diety. Masaż brzucha polega przede wszystkim na głaskaniu, rozcieraniu, ugniataniu. Masaż jest pomocny w przypadku chęci uniknięcia rozstępów. Ostateczną metodą jest operacja plastyczna. Ta polega na wycięciu nadmiaru tkanki skórno- tłuszczowej, znajdującej się poniżej pępka. Nie wszyscy mogą jednak podejść do takiej operacji. Nie mogą kobiety, które w przyszłości planują zajście w ciąże. Dyskwalifikowane są również osoby, które są bardzo otyłe. Niestety wyćwiczyć brzuch jest niezwykle trudno i należy poświęcić temu bardzo dużo czasu- dlatego postaraj się to zrobić jeszcze dziś!

Odpoczynek pasywny i aktywny

Odpoczynek pasywny i aktywny Nie wiem, czy każdy z was spotkał się z takimi określeniami i co one tak na prawdę znaczą. Tak więc Odpoczynek pasywny to jest tak zwany wysiłek psychiczny, czytanie książek, rozwiązywanie problemów i różnego typu zagadek. Natomiast aktywny, jak nie trudno się domyśleć to uprawianie jakiegoś sportu. Nie musi być wyczynowy. Wystarczy jakiś bieg wieczorem, lub regularne chodzenie na siłownie. Dlaczego to jest takie ważne ? Wysiłek fizyczny potrafi utrzymać nasze ciało w odpowiedniej kondycji, porawia krążenia, wzmacnia nasze serce, objętość płuc a także spala niepotrzebne kaloria ( to chyba najwazniejsze jest dla naszej płci pięknej) W końcu nie bez powodu stosuje się powiedzenie, że sport to zdrowie. Jeśli chodzi o rozwój umysłowy, wiadomo, to mózg odpowiada za całe nasze ciało, tak więc nie możemy zaniedbać naszego najważniejszego organu. Czasami, aby zachorować wystarczy się źle czuć, być przygnębionym. Najlepszy sposobem jest utrzymanie tych dwóch rodzajów odpoczynku na zrównoważonym poziomie. Z aktywnego odpoczynku nasz organizm czerpie znacznie więcej dobrego niż z pasywnego, dlatego polecam wam wszystkim częściej wybierać na odpoczynek na przykład spacer czy wycieczkę rowerową.

Spać, tak bardzo mi się chce spać

Spać, tak bardzo mi się chce spać Najważniejszym chyba czynnikiem, aby być zdrowym, jest sen. Dziwicie się dlaczego ? To sobie pomyślcie jak się czujecie bo nie przespanej nocce i czy akurat wtedy, gdy wychodzicie na cały dzień na dwór nie czujecie się gorzej ? A widzicie, jednak dobrze mówię. Dla tych, co dalej nie chcą wierzyć, że sen jest potrzebny do utrzymania zdrowia powiem tak, a raczej powtórzę słowa, które zapamiętałem z lekcji biologi. Z tego co mi wiadomo sen to czas odpoczynku i regeneracji całego organizmu. Potrzebuje go również układ odpornościowy a także nas umysł, aby uporządkować wszystkie informacje, które dało nam przyswoić danego dnia – zaleca się kłaść wcześniej spać gdy ktoś się uczy i następnego dnia ma sprawdzian lub jakiś ważny egzamin. Nie chodzi tutaj także o to, żeby kłaść się spać już o 19. Wystarczy dobra organizacja dnia. Do tego, jeśli macie dzieci, warto żebyście wiedzieli, że jest przyjęte to, że od 22, organizm dziecka pracuje podczas snu nad powiększaniem masy kości – jednym słowy gdy dziecko śpi, organizm najintensywniej rośnie. Senność niestety jest objawem wielu niebezpiecznych chorób dlatego, jeżeli zaobserwujesz u siebie nadmierne zmęczenie natychmiast udaj się na badania.

Kategorie
O nas

Długoletnie badania lekarskie dowodzą jednak, że nie ma cudownego leku na nadwagę. Należy dobrać dla siebie taki sposób odchudzania, aby dostarczać organizmowi wszelkich potrzebnych węglowodanów i białek. Każda dieta oczywiście daje efekty jednak trzeba na nie nieco poczekać, dlatego nie zniechęcaj się w momencie, kiedy początkowo tych efektów nie widać. Diety ekspresowe polegające na drastycznym ograniczeniu tych składników zwykle nie przynoszą wymarzonego, cudownego rezultatu i prowadzą do powrotu dawnej wagi, czyli do efektu jojo. Ważne, więc, aby mądrze podejść do tego tematu i przede wszystkim postawić na zdrowe jedzenie, a efekty, może nie w tydzień, ale przyjdą same. Warto jest próbować zdobyć wymarzoną sylwetkę na wakacje za pomocą dobrej diety. profesjonalna firma sprzątająca